Portal dla Inwestorów, Architektów i Wykonawców.

logo
Przeszukaj zasoby naszej bazy
0..9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Jesteś tu: Strona główna wypunktowanie budoskop.pl Wnętrza porady wypunktowanie Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą...
Zobacz:

Firmy z Artykułu

Zobacz też:

Przywracając blask historii: biuro we wrocławskiej Renomie, czyli upcykling w stylu art déco zdj. 5

Przywracając blask...

Biuro zlokalizowane na 2. piętrze... >>
Beton - wnętrzarski hit zdj. 4

Beton - wnętrzarski hit

To już kolejny rok, w którym jednym z...>>
Stąpając po pewnym gruncie w gastronomii zdj. 2

Stąpając po pewnym gruncie...

Odwieczny dylemat przy wyborze materiału, z... >>
Jak malować, żeby nie marnować? Remont oszczędnie i w zgodzie ze środowiskiem zdj. 2

Jak malować, żeby nie...

Remont domu lub mieszkania w sposób...>>
Wymiana drzwi wewnętrznych - jak je wybrać i zamontować? zdj. 3

Wymiana drzwi wewnętrznych...

Sezon remontowo-budowlany na dobre zaczyna... >>
Co zamiast sufitu podwieszanego? zdj. 2

Co zamiast sufitu...

Często generalny wykonawca wraz z inwestorem...>>
K2 - bliski naturze, biały i wysoki. Biurowiec w Gdyni, który nie tylko z nazwy przypomina słynny ośmiotysięcznik zdj. 6

K2 - bliski naturze, biały...

Nowa inwestycja w Gdyni - budynek K2 - to... >>
Mix historii i nowoczesności w ukraińskim hotelu St. Charbel Morszyn zdj. 7

Mix historii i...

Połączenie hotelarskiej gościnności z...>>
Multimateriałowość w sufitach - ekologia i oszczędność czasu zdj. 11

Multimateriałowość w...

Architekci - i nie tylko oni - kochają... >>
Jak z historycznego budynku zrobić benchmark hotelowy? Tak jak robi to gdańska Montownia zdj. 9

Jak z historycznego budynku...

Montowania - nowy obiekt na mapie Gdańska i...>>

Firmy z artykułu RWD

budoskop.pl Wnętrza porady

Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?

20-09-2017

Wyobraźmy sobie funkcjonalny dom, który nie zapewnia prywatności, dużą salę koncertową bez sterowania światłem, centrum sportowe bez odpowiedniej wentylacji albo sklep, w którym jest tak głośno, że tuż po przekroczeniu jego progu zaczyna nas boleć głowa… Często nie zdajemy sobie sprawy, że zapanowanie nad dźwiękiem jest tak samo ważne, jak odpowiednie oświetlenie, ogrzewanie, klimatyzacja, a w przypadku obiektów handlowych także dobór asortymentu i jego odpowiednie wyeksponowanie.


Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 9

fot. Rockfon | Sufit Rockfon® Mono® Acoustic w największym w Europie centrum gastronomicznym w Madrycie


Ważny kawałek tortu


Brytyjczycy spędzają rocznie około 18 dni na zakupach. Dla Polaków galerie handlowe to często miejsca, w których spędzają wolny czas. Jest to więc już ogromny i ciągle rozwijający się rynek. Stowarzyszenie Budownictwa Zrównoważonego (Green Building Council GBC) w raporcie Zdrowie, komfort i produktywność w handlu (HEALTH, WELLBEING & PRODUCTIVITY IN RETAIL: THE IMPACT OF GREEN BUILDINGS ON PEOPLE AND PROFIT) wykazuje, że branża detaliczna potrzebuje wsparcia we wdrażaniu koncepcji mających na celu zdrowie i dobre samopoczucie klientów, jak i personelu oraz efektywność w czasie budowania galerii, a także zarządzaniu nimi.


Wystrój, temperatura i dźwięk…


W ubiegłym roku zbadano problem tego rodzaju obiektów, uwzględniając różne właściwości fizyczne wpływające na środowisko handlowe, obejmujące takie aspekty jak oświetlenie, jakość powietrza, komfort termiczny, układ wnętrz i ich konstrukcje. Szczególnym czynnikiem, któremu warto przyjrzeć się bliżej, jest również, nie zawsze doceniana i zauważana akustyka. Ponieważ liczba centrów handlowych rośnie w sposób konkurencyjny, dla inwestorów niezwykle ważny jest proporcjonalny przypływ klientów.


Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 10

fot. Rockfon | Sufit Rockfon® Mono® Acoustic w multifunkcyjnym centrum Posnania w Poznaniu


Cicho to znaczy przyjemnie


Projekty akustyczne centrów handlowych zyskują na znaczeniu i coraz częściej zostają uznane za integralną część ich realizacji. – Zanieczyszczenie środowiska hałasem powoduje wiele niekorzystnych objawów fizycznych i behawioralnych, takich jak: ból, poirytowanie i niepokój dotyczący wszystkich użytkowników galerii. Powoduje spadek koncentracji personelu, w konsekwencji spadek ich wydajności, a nawet utratę klientów, co prowadzi do zmniejszenia zysków sprzedawców. Rachunek jest prosty. Należy dołożyć wszelkich starań, alby klienci łączyli pobyt w centrum handlowym z przyjemnymi odczuciami – mówi Marcin Zastawnik, akustyk, właściciel pracowni Propersound. – Kontrola hałasu, który generują instalacje w budynku i sami klienci jest w tym wypadku elementem kluczowym. Niektóre przestrzenie handlowe są po prostu bardzo źle zaprojektowane pod kątem akustyki. W przypadku placówek handlujących odzieżą sam towar stanowi dobry materiał dźwiękochłonny, dzięki czemu takie przestrzenie bywają „przyjemniejsze”. Niestety, jeżeli sprzedajemy akcesoria elektroniczne (których czasami klient chce także posłuchać!), AGD czy prowadzimy lokal w strefie food court, mamy zdecydowanie mniej szczęścia. Poza hałasem generowanym przez klientów należy także brać pod uwagę hałas generowany przez np. wentylację czy system rozgłoszeniowy, z którego odtwarzana jest muzyka – dodaje akustyk.


Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 11

fot. Rockfon | Sufit Rockfon® Mono® Acoustic w multifunkcyjnym centrum Posnania w Poznaniu


Rozwiązania akustyczne – do wyboru, do koloru


Dlatego też projektanci powinni skupiać się nie tylko na wyglądzie, ale także na właściwościach i jakości używanych surowców, w tym materiałów dźwiękochłonnych. Aby poprawić komfort akustyczny powierzchni handlowej, niezależnie od tego, czy jest to pojedynczy sklep, czy centrum handlowe, ich twórcy mogą korzystać z innowacyjnych materiałów i systemów zwiększających pochłanianie dźwięków.


Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 12

fot. Rockfon | Sufit Rockfon® Mono® Acoustic w największym w Europie centrum gastronomicznym w Madrycie


– Architekci przy wyborze sufitów dźwiękochłonnych zwracają główną uwagę na trzy czynniki: design, właściwości akustyczne i bezpieczeństwo – mówi Artur Pacyna, menedżer ds. technicznych Rockfon. – Sufity powinny być zgodne w sensie wizualnym z ogólną koncepcją projektu. Naszą rolą jest zapewnienie projektantom możliwość swobodnego wyboru odpowiednich płyt. Mam na myśli format, typ krawędzi, strukturę powierzchniową, kolor oraz system montażu: kształt profili, czy ich nośność.


Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 13

fot. Rockfon | Sufit Rockfon® Mono® Acoustic w multifunkcyjnym centrum Posnania w Poznaniu


Ze względu na stały duży ruch klientów, powodujący hałas, bardzo istotne znaczenie mają właściwości akustyczne sufitów, zwłaszcza w zakresie pochłaniania dźwięku. – We wszystkich obiektach użyteczności publicznej jednym z najistotniejszych kryteriów doboru produktów budowlanych jest bezpieczeństwo pożarowe. Większość produktów Rockfon charakteryzuje się najwyższą, najbezpieczniejszą klasą reakcji na ogień A1 – podkreśla ekspert.


Galeria – budoskop.pl Wnętrza Porady | Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?

Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 1
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 2
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 3
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 4
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 5
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 6
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 7
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe zdj. 8
lista aktualności

Copyright 2021. www.budoskop.pl | Budownictwo w zbliżeniu| Polityka cookies Wszystkie prawa zastrzeżone.



Partner Strategiczny:


INFO-INWEST Inwestycje budowlane

realizacja: Ideo
powered by: CMS Edito