Portal dla Inwestorów, Architektów i Wykonawców.

logo
Przeszukaj zasoby naszej bazy
0..9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Jesteś tu: Strona główna wypunktowanie budoskop.pl Wnętrza porady wypunktowanie W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów?
Zobacz:

Firmy z Artykułu

Zobacz też:

Hałas w szpitalach przekracza normy - potwierdzają to badania. Jak architektura może pomóc? zdj. 9

Hałas w szpitalach...

WHO zaleca by hałas w szpitalach wynosił nie... >>
Gdzie można wykorzystać gładź gipsową? zdj. 2

Gdzie można wykorzystać...

Gładź gipsowa to materiał wykończeniowy,...>>
Muniak: nowoczesność i komfort w projektowaniu biur zdj. 4

Muniak: nowoczesność i...

Współczesne biura to już nie tylko... >>
Panele sufitowe imitujące drewno zmieniają oblicze wnętrz zdj. 3

Panele sufitowe imitujące...

Drewno, czyli materiał od wieków ceniony za...>>
Przywracając blask historii: biuro we wrocławskiej Renomie, czyli upcykling w stylu art déco zdj. 5

Przywracając blask...

Biuro zlokalizowane na 2. piętrze... >>
Beton - wnętrzarski hit zdj. 4

Beton - wnętrzarski hit

To już kolejny rok, w którym jednym z...>>
Stąpając po pewnym gruncie w gastronomii zdj. 2

Stąpając po pewnym gruncie...

Odwieczny dylemat przy wyborze materiału, z... >>
Jak malować, żeby nie marnować? Remont oszczędnie i w zgodzie ze środowiskiem zdj. 2

Jak malować, żeby nie...

Remont domu lub mieszkania w sposób...>>
Wymiana drzwi wewnętrznych - jak je wybrać i zamontować? zdj. 3

Wymiana drzwi wewnętrznych...

Sezon remontowo-budowlany na dobre zaczyna... >>
Co zamiast sufitu podwieszanego? zdj. 2

Co zamiast sufitu...

Często generalny wykonawca wraz z inwestorem...>>

Firmy z artykułu RWD

budoskop.pl Wnętrza porady

W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów?

26-02-2016

Przedstawiciele pokolenia Y wywierają coraz większy wpływ na wygląd i funkcjonalność biur. Jak wynika z raportu Deloitte, igreki stanowią dziś ponad połowę wszystkich pracowników, a ich oczekiwania są bardzo odmienne od wymagań starszych kolegów. Dlatego pracodawcy i deweloperzy zaczęli aktywnie włączać się w proces projektowania powierzchni biurowych.


Generację Y definiuje się jako pokolenie ludzi urodzonych w latach 1980 – 1997. Mobilni, otwarci, kreatywni. Chcą się rozwijać, dobrze zarabiać, pracując w przyjemnym i przyjaznym otoczeniu. Łatwo podejmują decyzję o zmianie firmy, mimo to są atrakcyjni dla pracodawców. Bardzo dobrze znają język angielski, a nierzadko jeden albo dwa dodatkowe języki obce oraz doskonale poruszają się wśród nowych technologii.


W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 1

fot. Armstrong | Biura firmy Google w Amsterdamie. Firma jako jedna z pierwszych dostrzegła konieczność aranżacji odpowiadającej oczekiwaniom kreatywnego pokolenia Y.


Deweloperzy słuchają młodych


Młodzi chcą pracować tak, jak żyją: w dobrej atmosferze, w jasnych, przestronnych pomieszczeniach, nie lubią zamkniętych pokoi i ciasno poustawianych biurek. - Dla nich takie miejsce pracy, ogranicza twórcze myślenie i możliwość swobodnej wymiany pomysłów – przyznaje architekt Anna Baczkowska, menedżer ds. technicznego wsparcia w firmie Armstrong. Nic więc dziwnego, że pojawienie się pokolenia Y na rynku pracy było pewną rewolucją w zarządzaniu talentami, a co za tym idzie również w aranżowaniu powierzchni biurowej. Biuro w końcu przestało być tylko wizytówką firmy, stając się miejscem, w którym pracuje się kreatywnie, bardziej wydajnie i niekoniecznie każdy przy swoim biurku.


Pokolenie młodych pracowników ceni takie wartości, jak spędzanie czasu wspólnie ze znajomymi czy rodziną, ekologię i zdrowy tryb życia. Odżywiają się zdrowo, zwracają większą uwagę na to, co kupują, uprawiają sporty. Tymi samymi zasadami kierują się w życiu prywatnym i zawodowym. Już na rozmowie o pracę pytają o to, czy w biurze jest duża, dobrze wyposażona kuchnia, a w budynku stołówka ze zdrowym jedzeniem albo klub fitness. Deweloperzy są coraz bardziej świadomi tych potrzeb, i chcąc wynajmować biura, muszą dostosować je do nowych wymagań.


Więcej współpracy, mniej rywalizacji


Przykładów nie brakuje, bo największe firmy na polskim rynku zmieniają swoje biura, tworząc tam m.in. strefy relaksu. Obok kawiarni i przestronnej kuchni znajdują się w nich zwykle również pufy, kanapy, stół do piłkarzyków, a nawet ping-ponga czy bilarda albo konsole do gier, czy sprzęt do fitness. Specjaliści twierdzą, że przestrzeń do odpoczynku może podnieść wydajność i kreatywność zespołu.


W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 2

fot. Armstrong | Przestrzenie do pracy wspólnej są dziś jednym z głównych elementów w siedzibie firm, gdzie młodzi pracownicy stanowią większość.


Millenialsi chcą wiedzieć, że ich praca ma sens i czuć się częścią firmy, a bardziej niż rywalizację cenią współpracę. Dlatego bardzo ważną zmianą w aranżacji biur jest tworzenie tzw. collaboration area, czyli miejsc, gdzie ludzie mogą pracować razem, dyskutować w luźnej atmosferze, wymieniać pomysły, sprzeczać się i tworzyć całkiem nowe rozwiązania.


Wolni od biurek


Ciągle jeszcze nowością na polskim rynku jest idea Activity Based Workplace, czyli przestrzeni, w których pracownik nie jest sztywno przypisany do biurka. Wprowadziły je już m.in. firmy Skanska, PwC, EY. Pracownicy nie są przypisani do biurek, w razie potrzeby mogą pracować w mniej formalnym miejscu. Dla potrzebujących skupienia powstają przestrzenie do pracy w ciszy, „budki telefoniczne”, różnej wielkości salki konferencyjne oraz miejsca koncentracji i pracy zespołowej.


Elastycznym rozwiązaniom w biurach przyszłości towarzyszy jakość wykorzystanych materiałów i technologii. - Praca w otwartych przestrzeniach wiąże się z większym poziomem hałasu. Dlatego kwestie akustyki są dziś tak istotne w aranżacji biur. Wiedzą o tym już nie tylko architekci, ale też managerowie firm – zauważa Anna Baczkowska. I jak zaznacza najbardziej skuteczną metodą kształtowania przyjaznej dla ucha akustyki i tłumienia uciążliwych dźwięków w biurze są przede wszystkim akustyczne sufity podwieszane. – Zajmują najwięcej powierzchni. Więc to podstawowe rozwiązanie, by stworzyć komfortowe miejsca pracy. Uzupełnieniem są miękkie powierzchnie dodatkowego wyposażenia jak wykładziny, meble, materiały dźwiękochłonne na ścianach – mówi architekt. Wszystkie te elementy poza wpływem na dźwięki mają też za zadanie pozwolić wykreować niecodzienną przestrzeń biurową, a to dla pokolenia Y i Z jeden z ważnych elementów miejsca pracy.


Sami architekci przyznają dziś, że nie są jedynymi, którzy decydują o wyglądzie biura i jego funkcjonalności. Wkład w ostateczny kształt przestrzeni firmowych w dużej mierze mają deweloperzy, najemcy powierzchni czy specjaliści od HR-u. Ten trend będzie się rozwijał razem z rynkiem pracy. Firmy zabiegają o młode talenty, co najmocniej widać w miastach regionalnych. A młodzi chcą pracować w dobrej atmosferze, ładnych biurach i zielonym otoczeniu. I to raczej się nie zmieni.


Galeria - budoskop.pl Porady Wnętrza | W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów?

W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 3
W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 4
W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 5
W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 6
W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 7
W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 8
W jakich biurach chce pracować pokolenie Millenialsów? zdj. 9
lista aktualności

Copyright 2021. www.budoskop.pl | Budownictwo w zbliżeniu| Polityka cookies Wszystkie prawa zastrzeżone.



Partner Strategiczny:


INFO-INWEST Inwestycje budowlane

realizacja: Ideo
powered by: CMS Edito