Portal dla Inwestorów, Architektów i Wykonawców.
Specyfika portów lotniczych wymaga maksymalnego zabezpieczenia, podyktowanego rygorystycznymi i coraz bardziej restrykcyjnymi normami bezpieczeństwa. Najwyższy stopień ochrony wymagany jest praktycznie we wszystkich strefach lotniska i na każdym centymetrze jego ogrodzenia. Został on osiągnięty między innymi w portach lotniczych w Durbanie (King Shaka) i Kamerunie, dzięki zastosowaniu sprawdzonych i niezawodnych systemów, gwarantujących maksymalne bezpieczeństwo.
fot. BETAFENCE
W maju 2010 roku nastąpiło otwarcie Międzynarodowego Portu Lotniczego King Shaka w Durbanie, które pod każdym względem, także bezpieczeństwa, było przygotowane na przyjęcie licznych fanów futbolu, którzy na XIX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej postanowili przylecieć samolotem. Obszar całego kompleksu wymagał najwyższego zabezpieczenia. Zapewniły je systemy firmy Betafence z rodziny Securifor – do ochrony portu lotniczego wykorzystano 10 km dwóch typów paneli ogrodzeniowych Securifor – 358 Dublo i 358 Singleskin.
Aby zapewnić maksymalne zabezpieczenie całego obszaru portu lotniczego, wybrano system ogrodzeniowy z paneli o bardzo wąskich oczkach, które uniemożliwiają wspinaczkę po ogrodzeniu (nie ma możliwości wsunięcia w nie nawet palców). Dodatkowo panele zamontowano na słupach z podwójnymi ramionami zagiętymi, które uzupełniono zwojami drutu żyletkowego z ostrzami tnącymi.
Ogrodzenia lotniska w Durbanie nie tylko nie sposób sforsować górą, ale też wręcz niemożliwe jest przerwanie jego ciągłości – w wąskie oczka panelu nie można włożyć żadnych tradycyjnych narzędzi do cięcia metalu. Pokonanie takiego ogrodzenia zajmuje intruzom 40-krotnie więcej czasu niż sforsowanie zwykłego ogrodzenia z siatki.
Sprzymierzeńcem intruzów byłby czas, gdyby mieli go wystarczająco dużo. Długie kilometry ogrodzenia są jednak pod stałym nadzorem. Zastosowane systemy, mimo wąskich oczek, pozostają przezierne nawet pod dużym kątem, przez co umożliwiają służbom skuteczny wideo monitoring terenu i natychmiastowe działanie w razie zagrożenia.
fot. BETAFENCE
Do wygrodzenia wewnętrznych komercyjnych stref na lotnisku (m.in. parking) potrzebny był system, gwarantujący wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także dobrze komponujący się z architekturą obiektu. Takie wymagania spełnił elegancki system Betaview firmy Betafence, zbudowany z paneli Securifor 3D, zamontowanych na słupach Bekafix Super Secure.
Maksymalna ochrona wymagana była także dla krajowego i międzynarodowego portu lotniczego w Douali, w Kamerunie. Tutaj na odcinku ponad 11 km został wykorzystany 3-metrowy system Securifor, a na pozostałych 9,5 km 2-metrowy system z ciężkiej zgrzewanej siatki Fortinet o grubych drutach. Oba systemy zostały zamontowane na słupach z podwójnymi zagiętymi ramionami, wyposażonymi w drut żyletkowy Concertina. Tam, gdzie kończy się ogrodzenie z paneli Securifor, nie kończy się solidne zabezpieczenie – grube druty wykorzystanej do grodzenia obiektu siatki Fortinet zapewniają ogrodzeniu odpowiednią sztywność i odporność na odkształcenia, a małe oczka utrudniają wspinaczkę, na którą prawdopodobnie nikt się nie zdecyduje, gdyż ogrodzenie na całej długości zwieńczone jest zwojem drutu z ostrymi jak żyletki ostrzami.
fot. BETAFENCE
Ogrodzenie lotniska w Douali nie mogło mieć słabych punktów, dlatego też do jego ochrony wybrano kompletny system ogrodzeniowy, uzupełniony dwunastoma dedykowanymi solidnymi bramami skrzydłowymi, w wersji standardowej i antywłamaniowej.
Więcej informacji o rozwiązaniach dedykowanych obiektom wysokiego ryzyka znajdziesz na www.ogradzamy.pl.
Galeria - budoskop.pl Porady | Ogrodzenie dla lotniska to wyzwanie
Copyright 2021. www.budoskop.pl | Budownictwo w zbliżeniu| Polityka cookies Wszystkie prawa zastrzeżone.
Partner Strategiczny: