MAARS - Perspektywy rozwoju rynku ścian działowych w obiektach biurowych
11-01-2013
Spodziewany w 2013 wzrost podaży powierzchni biurowych dobrze rokuje również dla rynku produktów aranżacji i wyposażenia wnętrz biurowych i użyteczności publicznej. Według raportu firmy doradczej sektora nieruchomości CBRE (Poland Office Destinations Autumn 2012), w 9 największych miastach Polski w latach 2013 – 2014 trafi na rynek kolejny milion m 2 nowych powierzchni biurowych. Będą one sukcesywnie zagospodarowane.
W 2012 roku rynek ścian działowych rozwijał się dynamicznie. Spółka MAARS, jeden z liderów tego rynku, należący do tej samej grupy kapitałowej co RONSON Development i ATRIUM European Real Estate, zwiększyła swój udział z 15% w 2011 do ok. 30% w 2012 roku. Przychody z działalności wyniosły 25 mln zł.
Najważniejszymi inwestycjami, w których zastosowano produkty MAARS, tj. systemowe ściany działowe, były w 2012 roku takie obiekty jak kompleks Sky Tower we Wrocławiu, Port Lotniczy im. F. Chopina w Warszawie, Miasteczko Multimedialne w Nowym Sączu, biura Volkswagena w Poznaniu czy CeNT – Centrum Nowych Technologii "Ochota" Uniwersytetu Warszawskiego.
Źródło: MAARS | Bowe biuro firmy Gazit w Tell Avivie wyposażone w system szklanych ścian działowych MAARS PANORAMA
Największą popularnością wśród architektów i inwestorów w 2012 roku cieszyły się systemy STRING 2 oraz ALLGLASS.
„Wśród osiągnięć MAARS Poland w minionym roku warto wymienić wzrost rozpoznawalności marki MAARS jako dostawcy najwyższej jakości rozwiązań w dziedzinie podziału przestrzeni” – mówi Gilad Yoshai, Dyrektor Generalny MAARS Poland. „Udało nam się wzmocnić relacje z architektami, inwestorami i wykonawcami. Pomocne była w tym dobra reputacja i zaufanie, jakimi może pochwalić się cała grupa kapitałowa” – dodaje Gilad Yoshai.
Jako cel na 2013 rok MAARS Poland stawia sobie dalszy wzrost udziału w rynku systemowych ścian działowych, a także rozwój kompleksowych usług wyposażenia wnętrz biurowych zgodnie z koncepcją „one stop shop”. Oznacza ona oferowanie rozwiązań wyposażenia i wykończenia wnętrz od A do Z, od projektu, poprzez zakup produktów, aż po instalację i aranżację detali.
Doświadczenia w zakresie tego typu kompleksowej usługi MAARS Poland czerpie z innych rynków europejskich i pozaeuropejskich, na których od lat silną pozycję zajmują inne spółki, z którymi MAARS jest powiązany kapitałowo, a także z pierwszych realizacji na polskim rynku. Przykładem tych ostatnich może być nowa aranżacja biur firmy TELWA Trading z Warszawy, gdzie spółce MAARS Poland powierzono wykonanie projektów oraz realizację nowej aranżacji powierzchni biurowych klienta.
W 2013 roku MAARS Poland chce w dalszym ciągu opierać swoją przewagę konkurencyjną na innowacyjnych rozwiązaniach o wysokich standardach ekologicznych i charakteryzujących się nowoczesnym designem. Ponadto systemowość ścian działowych MAARS zwiększa elastyczności produktów w dopasowaniu do różnych potrzeb inwestorów i jest cechą przez nich poszukiwaną. „Właśnie produkty systemowe, dające możliwość szybkich zmian aranżacji biura, najskuteczniej zwiększały swój udział w rynku w innych krajach europejskich, w których jest obecny MAARS. Podobnie dzieje się w Polsce” – wyjaśnia Gilad Yoshai.