fot. Knauf AMF | Muzeum sztuki modernizmu Austria.
100 gram funkcjonalności i unikalnego wzornictwa płyt marki Heradesign, do tego 150 gram inwencji twórczej projektanta - oto przepis na sufit doskonały… a w zasadzie, dlaczego tylko sufit? Unikalne właściwości tego materiału pozwalają na prawdziwe fajerwerki kreatywności.
Restauracja, dyskoteka, pub, muzeum, galeria - to miejsca lubiane przez architektów. Dlaczego? Bynajmniej nie tylko dlatego, że projektanci są ich bywalcami - po prostu mają tu szerokie pole do popisu i możliwość pokazania nawet najbardziej niekonwencjonalnych pomysłów projektowych. Z drugiej strony obiekty takie muszą spełniać szereg wymogów (jako obiekty użyteczności publicznej), co często tę inwencję ogranicza. Na szczęście jest na to rada - przynajmniej w zakresie akustyki, bezpieczeństwa i ekologii. Wszystko za sprawą płyt akustycznych Heradesign - idealnego połączenia właściwości z dziedziny fizyki budowli z unikalnym wzornictwem.
Wymogi to podstawa
Nie ukrywajmy, że przy realizacji obiektów użyteczności publicznej najważniejsze dla inwestora są wymogi techniczne, co jest z resztą jak najbardziej logiczne. Na nic zachwyty nad piękną aranżacją lokalu, jeśli budynek nie będzie spełniał podstawowych norm bezpieczeństwa - mówi Romuald Wilk, product manager marki Heradesign.
Idealny produkt powinien więc zapewniać bezpieczeństwo użytkownikom oraz spełniać wysokie wymagania wzornicze projektantów. Takie rozwiązania oferuje marka Heradesign.
Wełna drzewna, z której produkowane są nasze płyty, charakteryzuje się wysoką odpornością na wilgoć i uszkodzenia mechaniczne. Inwestorzy będą więc w pełni zadowoleni z naszych rozwiązań, a architekci mogą z czystym sumieniem zabrać się za aranżację wnętrz z ich wykorzystaniem. A możliwości mają prawie nieograniczone… - dodaje Romuald Wilk.
Dookoła świata
Najlepszym dowodem na to są wyjątkowe realizacje z wykorzystaniem systemów marki Heradesign. Połączenie wyobraźni architektów i unikalnego produktu oznacza jedno - niepowtarzalne wnętrze.
Różnokolorowe płyty Heradesign (dostępne w każdym kolorze palety RAL) zdobią sufity wielu lokali gastronomicznych - m.in. restauracji sieci Mc’Donalds czy Burger King. Ich standardowy wygląd okazał się jednak niewystarczający dla projektantów hiszpańskiej restauracji Picasso. Aby „rozweselić” sufit oraz dopasować go do klimatu wnętrza projektanci postanowili nanieść na płyty różnokolorowe grafiki. Kieliszki, butelki i inne elementy wyposażenia restauracji w charakterze twórczości Pabla Picassa zostały wykonane na miejscu budowy przez artystę grafika. Efektem połączenia jego inwencji twórczej z właściwościami płyt Heradesign jest sufit, od którego wprost nie można oderwać wzroku.
Ciekawy pomysł na wykorzystanie płyt akustycznych marki Heradesign mieli architekci projektujący rosyjską restaurację Orel. Zamiast na suficie zdecydowano się na zamontowanie ich na ścianie, na specjalnej konstrukcji. Wykorzystano płyty w kolorze ciemnoszarym, z czarnymi obramówkami, ale znakiem rozpoznawczym obiektu są wymyślne nadruki imitujące m.in. cień rzucany przez świeczniki, które nadają pomieszczeniu elegancji i tajemniczości.
Na płytach z wełny drzewnej marki Heradesign na życzenie można wykonać dowolny nadruk. Dosyć dosłownie postanowili wykorzystać to projektanci austriackiego muzeum sztuki modernizmu, którzy nadrukowali na płytach opis jednej z ekspozycji. Ścianka z szarych płyt akustycznych Heradesign ma niewidoczną konstrukcję i wtapia się w ascetyczne, muzealne wnętrze.
Nieszablonowy materiał i nieszablonowe pomysły - to z pewnością przepis na sukces aranżacyjny.