Rozstrzygnięcie konkursu „Projekt nowoczesnego stołu bilardowego” zorganizowanego przez firmę LISSY
07-11-2013
Cel, jaki przyświecał organizatorom, to promocja koncepcji wnętrzarskich ukazujących atuty stołu bilardowego, wraz z uwzględnieniem ich wielofunkcyjności. Firma Lissy z Dobrodzienia oferuje już od 20 lat wielofunkcyjne stoły bilardowe, przeznaczone do domów, biur i klubów. Takie modele stołów jak Manhattan czy Portland, zaprojektowane przez biuro projektowe Janusza Lissy były wcześniej wielokrotnie nagradzane za swój design. Tym razem firma zwróciła się do projektantów aby wyłonić najciekawsze projekty stołów bilardowych. Na konkurs wpłynęło 36 prac.
Obrady jury konkursowego odbyły się w dniu 31.10.2013. Jury zwróciło uwagę na bardzo wysoki poziom prac zgłoszonych do konkursu. Do drugiego etapu oceny wybrano 8 projektów, które zostały poddane szczegółowej ocenie. Przyznano 1 nagrodę główną i 3 wyróżnienia. Kolejnym krokiem będzie realizacja wybranych projektów w prototypowni firmy Lissy.
I nagrodę zdobył Jakub Handke za projekt stołu Origami. Praca niezwykle pomysłowo nawiązuje do japońskiej sztuki orgiami. Forma stołu jest bardzo lekka, a charakterystyczne załamania dodatkowo dodają jej dynamizmu. Rozwiązanie funkcjonalne blatu nakrywającego na stół oprócz nowatorskiej formy w postaci składanej koperty, daje również możliwość skorzystania z dodatkowej powierzchni.
Wyróżniono 3 prace:
Dariusza Kraszewskiego za projekt stołu oznaczony godłem MA38K. Stół jest asymetryczny- z każdej perspektywy wygląda inaczej. Kolorowe podświetlenie krawędzi nawiązuje do neonów , a korona stołu niemal zawieszona w przestrzeni oddaje dynamikę nowoczesnego miasta.
Zespołu projektantów Bartosza Lipskiego i Karola Cyrulika za projekt stołu Crystal Desc. Forma zainspirowana budową struktur krystalicznych doskonale pasuje do współczesnych modernistycznych wnętrz. Silne skosy optycznie zmniejszają bryłę stołu, dzięki czemu zyskuje lekkość.
Wojciecha Stadnickiego za projekt stołu Gravo. Stalowe nogi nadają formie niezwykłej lekkości. Kontrasty i dynamiczną formę łagodzą charakterystyczne zaokrąglenia.