Celio to francuska marka oferująca odzież męską. Do warszawskich centrów handlowych weszła w ubiegłym roku, otwierając jednocześnie cztery sklepy. Proces projektowy powierzono pracowni OTOMI store design lab.
fot. OTOMI
Koncept sklepów Celio powstał we francuskiej centrali firmy. Zadaniem OTOMI była jego adaptacja do warunków warszawskich centrów handlowych. OTOMI przygotowało też dokumentację projektu. – Tłumaczyliśmy naszemu partnerowi, w jaki sposób można zaadaptować projekt, by uwzględniał polskie przepisy i wytyczne dla najemcy określane przez poszczególne galerie handlowe. Zaczęliśmy od przetłumaczenia dokumentacji projektowej z języka francuskiego na polski. Następnie zapoznaliśmy się z najważniejszymi dla marki elementami wnętrza – mówi Agata Smolich, architekt prowadząca projekt.
Jak podkreśla architekt, przy adaptacji tego typu projektu niezbędna jest znajomość zasad działania centrów handlowych. Dzięki temu można w miarę precyzyjnie zaplanować harmonogram poszczególnych etapów realizacji projektu. Ważna jest też dobra współpraca z innymi osobami zaangażowanymi w projekt, m.in. branżystami, osobami przygotowującymi certyfikaty materiałów, aby spełnić wszystkie wymagania inspektora przy odbiorze lokalu.
fot. OTOMI
Dla architektów z OTOMI największym wyzwaniem we współpracy z Celio było skoordynowanie otwarcia czterech sklepów niemal jednocześnie. - Mimo że pracowaliśmy dla jednej marki i adaptowaliśmy jeden koncept, specyfika pracy w każdym sklepie była inna, inne pojawiały się problemy. Dlatego do zespołu projektantów dołączyły dwie osoby - mówi Agata Smolich.
Przygotowanie projektu dla jednego sklepu Celio zajęło od dwóch do czterech tygodni, zaś prace budowlane w centrum handlowym blisko miesiąc.
fot. OTOMI
Jaki jest koncept sklepów Celio? Wnętrza sklepów Celio są jasne i nowoczesne. Na tle ścian i posadzki imitujących beton wybija się ostra czerwień lakierowanego szkła w części wejściowej i strefie za kasą. System ekspozycyjny z surowego metalu kontrastuje z dużymi taflami luster na słupach i w przymierzalni. Stonowane kolory mebli dobrze eksponują różnorodne kolorystycznie kolekcje Celio.
Oświetlenie w salonach Celio przygotowała francuska firma Artheos. Światło ma dodatkowo eksponować produkty na ścianach, w centralnej części lokalu oraz przy wejściu. Wiszące ozdobne żarówki umieszczone są w strefie Denim, w przymierzalni umieszczono duże srebrne klosze. - Do momentu odbioru lokalu nadzorowaliśmy prace budowlane, a wszystkie nieprzewidziane przeszkody uzgadnialiśmy na bieżąco z projektantami z Francji. W trudnych sytuacjach warto współpracować z doświadczoną ekipą generalnego wykonawcy. Przy pracy dla Celio my mieliśmy ten komfort – podkreśla Agata Smolich.
fot. OTOMI
Poza Warszawą salony francuskiej marki znajdują się w Krakowie, a kolejny wkrótce pojawi się w Gdańsku. Sklepy Celio są średniej wielkości - zajmują od 200 do 250 mkw.