Portal dla Inwestorów, Architektów i Wykonawców.

logo
Przeszukaj zasoby naszej bazy
0..9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Jesteś tu: Strona główna wypunktowanie Aktualności architekci wypunktowanie OTOMI store design lab projektuje dla Celio
Zobacz:

Aktualności architekci

OTOMI store design lab projektuje dla Celio

13-10-2014

Celio to francuska marka oferująca odzież męską. Do warszawskich centrów handlowych weszła w ubiegłym roku, otwierając jednocześnie cztery sklepy. Proces projektowy powierzono pracowni OTOMI store design lab.


OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 1

fot. OTOMI


Koncept sklepów Celio powstał we francuskiej centrali firmy. Zadaniem OTOMI była jego adaptacja do warunków warszawskich centrów handlowych. OTOMI przygotowało też dokumentację projektu. – Tłumaczyliśmy naszemu partnerowi, w jaki sposób można zaadaptować projekt, by uwzględniał polskie przepisy i wytyczne dla najemcy określane przez poszczególne galerie handlowe. Zaczęliśmy od przetłumaczenia dokumentacji projektowej z języka francuskiego na polski. Następnie zapoznaliśmy się z najważniejszymi dla marki elementami wnętrza – mówi Agata Smolich, architekt prowadząca projekt.


Jak podkreśla architekt, przy adaptacji tego typu projektu niezbędna jest znajomość zasad działania centrów handlowych. Dzięki temu można w miarę precyzyjnie zaplanować harmonogram poszczególnych etapów realizacji projektu. Ważna jest też dobra współpraca z innymi osobami zaangażowanymi w projekt, m.in. branżystami, osobami przygotowującymi certyfikaty materiałów, aby spełnić wszystkie wymagania inspektora przy odbiorze lokalu.


OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 2

fot. OTOMI


Dla architektów z OTOMI największym wyzwaniem we współpracy z Celio było skoordynowanie otwarcia czterech sklepów niemal jednocześnie. - Mimo że pracowaliśmy dla jednej marki i adaptowaliśmy jeden koncept, specyfika pracy w każdym sklepie była inna, inne pojawiały się problemy. Dlatego do zespołu projektantów dołączyły dwie osoby - mówi Agata Smolich.


Przygotowanie projektu dla jednego sklepu Celio zajęło od dwóch do czterech tygodni, zaś prace budowlane w centrum handlowym blisko miesiąc.


OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 3

fot. OTOMI


Jaki jest koncept sklepów Celio? Wnętrza sklepów Celio są jasne i nowoczesne. Na tle ścian i posadzki imitujących beton wybija się ostra czerwień lakierowanego szkła w części wejściowej i strefie za kasą. System ekspozycyjny z surowego metalu kontrastuje z dużymi taflami luster na słupach i w przymierzalni. Stonowane kolory mebli dobrze eksponują różnorodne kolorystycznie kolekcje Celio.


Oświetlenie w salonach Celio przygotowała francuska firma Artheos. Światło ma dodatkowo eksponować produkty na ścianach, w centralnej części lokalu oraz przy wejściu. Wiszące ozdobne żarówki umieszczone są w strefie Denim, w przymierzalni umieszczono duże srebrne klosze. - Do momentu odbioru lokalu nadzorowaliśmy prace budowlane, a wszystkie nieprzewidziane przeszkody uzgadnialiśmy na bieżąco z projektantami z Francji. W trudnych sytuacjach warto współpracować z doświadczoną ekipą generalnego wykonawcy. Przy pracy dla Celio my mieliśmy ten komfort – podkreśla Agata Smolich.


OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 4

fot. OTOMI


Poza Warszawą salony francuskiej marki znajdują się w Krakowie, a kolejny wkrótce pojawi się w Gdańsku. Sklepy Celio są średniej wielkości - zajmują od 200 do 250 mkw.

OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 5
OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 6
OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 7
OTOMI store design lab projektuje dla Celio zdj. 8
lista aktualności

Copyright 2021. www.budoskop.pl | Budownictwo w zbliżeniu| Polityka cookies Wszystkie prawa zastrzeżone.



Partner Strategiczny:


INFO-INWEST Inwestycje budowlane

realizacja: Ideo
powered by: CMS Edito