Portal dla Inwestorów, Architektów i Wykonawców.

logo
Przeszukaj zasoby naszej bazy
0..9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Jesteś tu: Strona główna wypunktowanie Aktualności architekci wypunktowanie Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego, TOPROJEKT
Zobacz:

Aktualności architekci

Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego, TOPROJEKT

15-01-2021

Rok: 2018

Inwestor: Urząd Miasta Żory

Lokalizacja: Żory

Powierzchnia: 350m2

Zespół: arch. Marek Wawrzyniak

arch. Karol Wawrzyniak

arch. Adriana Łukowska

arch. Pushkraj Tambdey

arch. Monika Wojaczek


Koncepcja budynku szkoły powstała z potrzeby poprawy warunków funkcjonowania istniejącej szkoły z oddziałem przedszkolnym, poprawę warunków nauczania oraz dostosowanie szkoły do potrzeb związanych z opieką nad osobami z niepełnosprawnościami. Głównym założeniem było powiększenie przestrzeni o wyspecjalizowane pomieszczenia dydaktyczne i zaplecze pedagogiczne szkoły specjalnej wraz z sala gimnastyczną oraz połączenie nowej funkcji obiektu z budynkami istniejącymi na działce - Przedszkola nr 23 im. L. Krzemienieckiej i Szkoły Specjalnej nr 22, aby umożliwić bezpośredni dostęp wszystkich uczniów do sali gimnastycznej.


Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego, TOPROJEKT zdj. 1

fot. Toprojekt


Nowo projektowana przestrzeń będzie jednocześnie miejscem przebywania uczniów z lekką oraz umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną. Możliwość występowania konfliktów między tymi grupami uczniów, związana z ich odmienną niepełnosprawnością, w tym często trudnością porozumienia się między sobą, przyczyniła się do powstania trzech stref funkcjonalnych: sale dydaktyczne dla uczniów z lekkim upośledzeniem psychicznym, sale dydaktyczne dla uczniów z umiarkowanym upośledzeniem psychicznym oraz część współdzieloną, w tym jadalnię, salę gimnastyczną oraz pomieszczenia specjalistyczne, stanowiącą jednocześnie bufor pomiędzy uczniami. Korzystanie z pomieszczeń w strefie środkowej (buforu) odbywa się pod stałą kontrolą opiekunów. Dostęp jest regulowany poprzez zamykanie korytarzy w celu ograniczenia kontaktu uczniów z różnym stopniem upośledzenia.


Kształtowanie bryły


Pomysł stworzenia bryły, będącej łącznikiem, pozwolił na bliskie i praktycznie bezpośrednie połączenie obu istniejących budynków, dodatkowo wyposażając przestrzeń pomiędzy nimi w elementy tworzące część wspólną. W dalszej części znajdują się sale dydaktyczne przedzielone atrium, dzięki którym są dobrze doświetlone, mają bliski kontakt z naturą.


Elementy zieleni w formie wewnętrznych dziedzińców oraz zewnętrznych tarasów, dzielą sale dydaktyczne, doświetlają pomieszczenia oraz pełnią funkcję terapeutyczną, tworząc ogrody sensoryczne, dostępne bezpośrednio z sal, wydzielone indywidualnie dla poszczególnych stref.

Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego zdj. 2
Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego zdj. 3
Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego zdj. 4
Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego zdj. 5
Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego zdj. 6
Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego zdj. 7
Szkoła specjalna na os. Pawlikowskiego zdj. 8
lista aktualności

Copyright 2021. www.budoskop.pl | Budownictwo w zbliżeniu| Polityka cookies Wszystkie prawa zastrzeżone.



Partner Strategiczny:


INFO-INWEST Inwestycje budowlane

realizacja: Ideo
powered by: CMS Edito