Największe centrum handlowe we włoskiej Civitanova Marche zlokalizowane jest przy ruchliwej linii kolejowej. Najkrótsza droga do wymarzonych sklepów prowadziła przez tory kolejowe. Regularnie w ciągu dnia kursują po nich szybkie pociągi dalekobieżne. Wielokrotnie dochodziło więc tu do śmiertelnych wypadków, również z udziałem młodzieży i dzieci. By podnieść bezpieczeństwo na tym terenie zdecydowano się zainstalować ogrodzenie na nowym betonowym murze.
fot. Betafence | Zabezpieczenie torów, po których codziennie przejeżdża kilkanaście pociągów dalekobieżnych.
Ogrodzenie zabezpieczające tory kolejowe
Aby przechodnie nie przebiegali przez tory kolejowe, wybudowano wzdłuż nich bariery betonowo-ogrodzeniowe. Na murach ze zbrojonego cementu o ponad metrowej wysokości zamontowano panele ogrodzeniowe wysokiego zabezpieczenia Securifor 2D. Grube druty paneli (4 i 6 mm) bardzo trudno przeciąć, a całe ogrodzenie zdeformować lub uszkodzić. Wąskie oczka paneli (76 x 13 mm) uniemożliwiają wsunięcie palców rąk lub stóp, a tym samym wspięcie się na ogrodzenie. Panele Securifor 2D osadzono na słupach prostokątnych przy użyciu metalowych złączek. Słupy zamotnowano na murze na metalowych podstawach.
Nylofor na straży parkingów
Do odgrodzenia centrum handlowego od terenów parkingowych oraz pobliskiej ścieżki rowerowej, firma Betafence zaoferowała ogrodzenie panelowe Nylofor 3D w kolorze zielonym. Panele zainstalowano na słupach kwadratowych przy użyciu złączek z tworzywa sztucznego. Tak jak panele Securifor, ogrodzenie Nylofor osadzono na betonowych murach.
fot. Betafence | Łączna długość ogrodzenia w obu systemach wyniosła 1,2 km.
Turyści dobrze chronieni
Civitanova Marche jest niewielkim włoskim miasteczkiem przycupniętym nad malowniczym Morzem Śródziemnym. Jego urok przyciąga turystów przez wiele miesiący każdego roku. Ogrodzenie zamontowane wzdłuż torów kolejowych zabezpiecza więc nie tylko mieszkańców, ale również gości z całego świata.