KNAUF AMF - Knauf AMF i Heradesign – dwie silne marki pod jednym dachem
20-05-2013
Heradesign oraz Knauf AMF - dwie marki wyspecjalizowane w rozwiązaniach sufitowych od 1 stycznia 2013 roku działają w ramach jednej organizacji biznesowej wchodzącej w skład grupy Knauf.
Nowy podmiot dysponuje szeroką ofertą produktową sięgającą od rozwiązań klasycznych, aż po akustyczne i ekologiczne, z wykorzystaniem wełny mineralnej oraz drzewnej. Marki będą działały pod marką parasolową Knauf AMF.
Źródło: Knauf AMF | Na lewym zdjęciu: Fabryka Knauf AMF w Grafenau, na prawym: Fabryka Heradesign w Ferndorf.
- Zjednoczenie marek Heradesign i Knauf AMF jest logicznym połączeniem dwóch uzupełniających się nawzajem programów produktowych trafiających do bardzo podobnych grup docelowych – powiedział Karl Wenig – prezes Knauf AMF GmbH & Co. KG. Dzięki temu będziemy mogli zaoferować klientom kompleksowe rozwiązania w pełni dostosowane do ich najbardziej różnorodnych potrzeb. W podobnym tonie wypowiada się na ten temat Krzysztof Szczepaniak, dyrektor przedstawicielstwa w Polsce Knauf AMF: Połączenie naszych sił to optymalizacja oferty koncernu Knauf w zakresie systemów sufitowych – dwa razy większa wiedza i dwa razy większe doświadczenie.
Różne obszary specjalizacji
Knauf AMF zajmuje się produkcją i dystrybucją wysoko cenionych, klasycznych rozwiązań sufitowych z rodziny THERMATEX. Dodatkowo elementem oferty jest marka VENTATEC - system mocowań i podkonstrukcji do sufitów podwieszanych. Oferta Knauf AMF sięga od produktów o wysokiej odporności ogniowej, przez rozwiązania akustyczne, aż do systemów dedykowanych do obiektów o podwyższonym reżimie higienicznym. W skład palety produktowej wchodzą zarówno klasyczne, gładkie płyty, jak i wyrafinowane rozwiązania z dekorem drewnianym, perforacjami i wytłoczeniami.
Płyty sufitowe w ofercie AMF wyróżnia szerokie spektrum zastosowania. Produkty spełniają najwyższe wymagania w zakresie akustyki, ochrony ogniowej oraz higieny i czystości. - Nasze płyty to zarówno klasyczne wzory powierzchni, jak i bardziej ekstrawaganckie rozwiązania, zapewniające wnętrzom indywidualny wygląd – od naturalnych, ponadczasowych wzorów drewna po nowoczesny, innowacyjny design – mówi Krzysztof Szczepaniak.
Z kolei specjalnością Heradesign są rozwiązania akustyczne wykonane z wełny drzewnej, o cenionej przez architektów strukturze włóknistej. Produkty te są w 100% ekologiczne i regulują naturalnie mikroklimat pomieszczeń. Główne obszary zastosowań rozwiązań Heradesign to obiekty biurowe, sportowe, edukacyjne oraz użyteczności publicznej.
Heradesign wnosi do oferty rozwiązania dla najbardziej wymagających architektów. - Nasze płyty dostępne są w dowolnym kolorze, oferujemy szereg unikalnych rozwiązań systemowych oraz, co chyba najważniejsze, struktury włókniste nieobecne w portfolio żadnego innego producenta. Heradesign pozwala zindywidualizować wnętrze, co dla architektów i inwestorów jest często najważniejszym kryterium doboru materiałów. Jesteśmy również specjalistami od kompleksowych rozwiązań dla obiektów sportowych. Oferujemy płyty o dużej odporności mechanicznej (uderzenie piłką) - najwyższa klasa 1A - oraz wysokiej odporności na działanie wilgotności, co pozwala na ich stosowanie w przestrzeniach basenowych, SPA, halach sportowych. – mówi product manager marki Heradesign, Romuald Wilk.
Wzajemna synergia
Różne obszary specjalizacji sprawiają, że obie marki czerpią nawzajem ze swoich zasobów. Heradesign może wykorzystać doskonałą sieć dystrybucji Knauf AMF, z kolei oferta AMF została uzupełniona o atrakcyjne rozwiązania ekologiczne i wzornicze. W ramach połączonych struktur klienci mają więc do dyspozycji bogatą i wyrafinowaną paletę rozwiązań, dostosowanych do współczesnych trendów na rynku.
Marki będą działały pod marką parasolową Knauf AMF. Centrala połączonych firm mieści się w Grafenau w Niemczech, a siedziba polskiego przedstawicielstwa w Warszawie.