Exspace: Jak ocenia Pan tegoroczne targi Budma 2013?
M.S.:Targi mają nadal duży potencjał. Frekwencja na stoisku RUCK ZUCK – CLASSEN była bardzo duża. Również poziom merytoryczny rozmów jest bardzo wysoki co świadczy o faktycznym zainteresowaniu partnerów i potencjalnych klientów.
Exspace: Czego oczekiwaliście Państwo po targach?
M.S.:Marka Classen jest znana na polskim rynku, niemniej wykorzystujemy każdą okazję do promocji jak i zademonstrowania klientom najwyższej jakości naszych produktów. Stoisko na Budmie ma także funkcję badawczą: pokazujemy szereg nowych modeli, nowej kolorystyki i pytamy klientów o opinie na ich temat. Dzięki temu to także klienci naszej firmy biorą czynny udział w wyznaczaniu trendów wzorniczych drzwi i podłóg naszej marki.
Połączenie stoiska sieci sklepów RuckZuck, ze stoiskiem eksponującym produkty Classen pomaga uświadomić klientom patronat Classena nad tą siecią, zrozumieć, ze w sklepach RuckZuck znajdą najwyższej jakości produkty tej marki. A potencjalni franszyzo biorcy uświadamiają sobie siłę i współpracę obu marek.
Exspace: Jak podoba się Państwu design stoisk? Jak to wygląda w porównaniu do lat ubiegłych?
M.S.:Oczywiście najważniejsze są produkty. Najwyższej jakości rozwiązania stylistyczne, stanowią o potędze marki, o tym, ze wyróżnia się ona na rynku budząc zainteresowanie klientów. Ale równie ważna – niczym rama dla obrazu - jest oprawa tych produktów. Dlatego od lat inwestujemy w design stoisk, co znajduje odbicie w przyznawanych nam nagrodach. Projekty stoisk jak i poziom wystawiennictwa nieustannie rośnie, więc coraz wyższe są wymagania dotyczące stoisk. Co zrozumiałe jest także wiele firm , chcących się wyróżnić wśród innych wystawców.
Exspace: Jakie ma miejsce design w Państwa firmie? Skąd bierzecie pomysły?
M.S.:Design jest bardzo ważny w firmie. Jakość produktów jest w Classen warunkiem oczywistym. Natomiast to wzornictwo jest czynnikiem, skłaniającym klientów do decyzji o zakupie. Staramy się wieść prym w tym zakresie: wprowadzamy dużo nowych wzorów, wiele z naszych pomysłów / wzorów i rozwiązań jest patentowanych, badamy opinie klientów. Od kilku już lat jesteśmy po stronie firm wyznaczających trendy. Pomysł i design to dziś najlepsze narzędzie do wyprzedzania konkurencji.
Exspace: Jakie działania promujące firmę są dla Was najważniejsze?
M.S.:Bardzo ważna jest dla nas zarówno współpraca z dystrybutorami produktów jak i promowanie marki w oczach klienta ostatecznego. Jesteśmy znaną i rozpoznawalną marką nie tylko na polskim rynku, ale nie znaczy to, że możemy pozwolić sobie na odpoczynek w kwestii dbałości o wizerunek firmy i produktów.
Exspace: Jak długo budowaliście markę firmy by osiągnęła dzisiejszą pozycję?
M.S.:Podłogi Classen na rynku polskim istnieją już ponad 20 lat, firma zaś powstała w Niemczech niemalże pól wieku temu. Jak wiadomo Classen jest również producentem wysokiej jakości stolarki drzwiowej. Zadowolenie naszych klientów ma duży wpływ na pozytywne postrzeganie produktów ale i co istotne, marki. Drzwi Classen są od niespełna 7 wielu lat w ścisłej czołówce producentów stolarki drzwiowej w Polsce.
Exspace: Jaki będzie rok 2013?
M.S.:Trudno jednoznacznie i z pełną odpowiedzialnością odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Pierwsze dwa kwartały będą jednak trudne dla słabszych. Pozytywną stroną dekoniunktury jest to, że odsiewa ona z rynku tych, którzy jakością i designem produktów nie dorastają do wymagań klientów. Classen na pewno będzie się nadal rozwijał i zdobywał nowe rynki ponieważ sztab doskonałych fachowców dba o jakość produktów, wizerunek marki i o zadowolenie ostatecznego klienta.